karty

globus

Miłej zabawy!

2017-03-28 12:00

Ćwiczenia te wpływają korzystnie na:

  • koordynację wzrokowo- ruchową (między ręką a okiem, co jest niezbędne do umiejętności czytania i pisania)
  • współpracę obu półkul mózgowych,
  • napięcie mięśniowe
  • stymulację dotykową

Czyli w rezultacie usprawniają pracę układu koordynacji człowieka, potrzebnej do sprawnego funkcjonowania (m. in. planowania ruchu, sprawności dłoni, sprawności zapamiętywania).

Wykonywane w domu systematycznie - zwiększają efektywność pracy w szkole.

  1. 1. Mocne, pulsacyjne ugniatanie opuszków palców dłoni i delikatnie naciąganie palców w stawach.
  2. 2. Masowanie dłoni (wierzch i wnętrze) piłkami o różnej fakturze tzw. jeżykami, a także gąbeczkami, szczoteczkami.

  3. 3. Zabawy typu ,,Taczki” oraz ,,W łapki” (rytmiczne klaskanie z partnerem).

  4. 4. Naprzemienne liczenie i nucenie (liczymy na głos: 1, 2, 3, 4, 5, 6 a następnie nucimy jakąś znaną melodię) – ćwiczenie powtarzamy kilka razy.
  5. 5. Przerzucanie woreczków, piłeczek z reki do ręki – próby żonglowania.
  6. 6. Wodzenie palcem i oczami po narysowanej na kartce A4 ,,leniwej ósemce” (ważne jest zachowanie kierunku jak na obrazku- zaczynamy rysować od środka kierując się w lewo do góry, głowa dziecka nieruchoma, podąża wzrokiem za palcem, ćwiczenie wykonujemy każdą ręką po trzy razy).

  7. 7. Picie przez zakręconą rurkę- rurkę należy trzymać pośrodku warg i pić rytmicznie. Skuteczniejsze jest picie przez rurkę z zamkniętymi oczami. Pijemy najlepiej wodę ok. pół szklanki 3 x dziennie.

  8. 8. Pocieranie (rozgrzewanie) rąk, ruchy imitujące mycie rąk, klaskanie w różnym tempie i z różną siłą, składanie obu dłoni (jak do modlitwy) i naciskanie, ruchy marionetki (jedną ręką i oburącz).

  9. 9. Zabawy manipulacyjne w obrębie dłoni – wyławianie, przekładanie palcami kciukiem i wskazującym (reszta palców zgięta) ziarenek fasoli, korali z jednego naczynia do drugiego.

  10. 10. Nawlekanie korali na drut, sznurek, lepienie z plasteliny, ugniatanie ciasta, cięcie nożyczkami, zapinanie guzików.

  11. 11. Kontrolowanie prawidłowego chwytu pisarskiego (można zakupić kredki i ołówki o przekroju trójkątnym, które pomagają w ustawieniu prawidłowego chwytu).

 

 

Akademia Rosenberga
Niepubliczna Szkoła Podstawowa
Ul. Kwitnącej Wiśni 13
Łoziska
05-506 Lesznowola
696-068-488